۰۴/۰۴/۱۴۰۳

پنج نکته ساده برای زیبایی چشم داشتن چشمانی زیبا

پنج نکته ساده برای داشتن چشمانی زیبا

پنج نکته ساده برای زیبایی چشم . با وجود اهمیت دید چشم، بیشتر مردم نسبت به این مسئله بی توجه هستند. کوری و آسیب های چشمی مسئله ای ساده نیست.

از آنجایی که بهترین درمان پیشگیری است.بهتر است با رعایت نکات هرچند ساده از آسیب به چشم جلوگیری کنیم و در حفظ سلامت و زیبایی آن کوشا باشیم.

۱.از سلامت چشم های خود مطمئن باشید:

بیشتر مشکلات بینایی در نتیجه بیماری های چشم مثل پیری چشم، آب آوردن چشم، بیماری های دیابت شبکیه و آب مروارید ایجاد میشود. به طور مثال۵۴ درصد بیماریهای چشم در آمریکا مربوط به بیماری  پیر چشمی است.

آب آوردن چشم بیماری است که به عصب های چشم که اطلاعات بینایی را از مغز به چشم منتقل می کند صدمه می زند. تا تعداد زیادی از این صدمه نبینند، مشکلی برای بینایی فرد ایجاد نمی شود، بیش از نیمی از افراد مبتلا به این بیماری اصلاً از آن خبر ندارند و زمانی متوجه می شوند که دیگر خیلی دیر شده است.

از سلامت چشم های خود مطمئن باشید

بیماری های دیابت شبکیه یکی از عوارض مزمن بیماری دیابت است. در این بیماری، رگ های خونی شبکیه چشم مسدود شده و صدمه می بینند. تقریباً نیمی از افراد دیابتی به این بیماری چشمی مبتلا می شوند.

آب مروارید از تیره و تار شدن عدسی به وجود می آید که معمولاً باعث دید کم میشود.


بیشتر بدانیم: هفت راهی که باعث میشود ناخن های زیباتری داشته باشید را بدانید!


چون تشخیص زودهنگام می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد، توصیه می کنیم که مداوماً برای آزمایشات چشم به دکتر مراجعه کنید. افراد بالای ۶۵ سال و افرادی که مبتلا به دیابت هستند بر اساس بیماری های بالا، بیشتر در معرض خطر هستند و بهتر است که سالانه حتماً آزمایش چشم بدهند. چشم  پزشک می تواند حتی قبل از اینکه شما علائم بیماری را در خود مشاهده کنید، بیماری شما را تشخیص دهد و به شما برای درمان آن کمک کند.

۲.از خستگی چشم های خود جلوگیری کنید:

نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر باعث خستگی چشم ها می شود. تاثیرات کوتاه مدت خستگی چشم شامل این  موارد است: درد چشم، آبریزش چشم، تاری چشم و سردرد.

برای کاهش خستگی چشم در مواقع کار با کامپیوتر نکات زیر را رعایت کنید:

  • نور کامپیوتر را با استفاده از فیلترهای نور یا تغییر جهت کامپیوتر کاهش دهید.
  • خیلی نزدیک به مانیتور ننشینید چون نگاه کردن به چیزی که خیلی نزدیک چشم قرار دارد خستگی چشم را بیشتر می کند.
  • نور زمینه را تنظیم کنید.
  • ماهیچه های چشم را با گاه گاه نگاه کردن به جسمی در فاصله دور استراحت دهید.همچنین  با حرکت گردشی چشم با نگاه کردن به بالا پایین و چپو راست خستگی چشم را کاهش دهید.

۳. ورزش کنید، غذای مناسب بخورید:

ویتامین ها و مواد معدنی برای چشمتان بسیار خوب است. سعی کنید که از یک رژیم غذایی متعادل شامل انواع ویتامین های A، E و C و همچنین روی، مس، سلنیوم و آنتی اکسیدان استفاده کنید.

ورزش کردن  به صورت مدام ومتعادل می تواند با پایین آوردن فشار خون (که باعث پایین آمدن فشار خون در رگ های چشم نیز می شود) به خصوص در افراد مبتلا به دیابت و افرادی که چشمانشان آب آورده است کمک کند.

از گیاهانی که برای چشم و بینایی مفید هستند استفاده کنید.مانند: زغال اخته، زآکسانتین و لیکوپن. زغال اخته به محافظت دیواره های مویرگی چشم کمک می کند و از آب آوردن چشم، آب مروارید و پیری چشم جلوگیری می کند. همچنین باعث بهتر شدن دید چشم در شب می شود.

ورزش کنید، غذای مناسب بخورید میوه های دارای ویتامین

آنتی اکسیدان که در مواد رنگی گیاهان یافت می شود از چشم در برابر اشعات UV محافظت می کند. لیکوپن هم در گوجه فرنگی و میوه های قرمز یافت می شود و یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می آید.

۱٫ میوه ها (به خصوص آن هایی که  دارای ویتامین ث هستند):پرتقال، انبه و توت فرنگی

۲٫ منابع گیاهی ویتامین آ:هویج، هلو، پاپایه، اسفناج و انبه

۳٫ منابع غذایی روی : بوقلمون، مرغ، ماست و غلات

۴٫ آجیل و دانه ها: بادام، آجیل و دانه های آفتابگردان

آجیل و دانه ها: بادام، آجیل و دانه های آفتابگردان

۴. برای داشتن چشم هایی سالم و زیبا ، این نکات زیبایی طبیعی را امتحان کنید:

  • سعی کنید استراحت کنید و هر شب ۸ ساعت بخوابید
  • روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید و چشم ها را نمالید و از پنبه برای تمیز کردن چشم ها استفاده کنید
  • از چشم های خود با استفاده از عینک آفتابی به خصوص در طول ساعات پیک تابش  محافظت کنید .
  • تکه های خیار و سیب زمینی را روی چشم بمالید. این کار از چین و چروک و حلقه های تیره دور چشم ها جلوگیری می کند.
  • ماسک تخم مرغ و آب یخ زده را می توان برای ایجاد احساس تازگی به کار برد.
  • در صورت امکان از آرایش و ماسک زیر ساز اجتناب کنید.
  • چای سبز به کاهش التهاب کمک می کند تا چشم هارا روشن نگه دارد.
  • در پاک کردن آرایش چشم در انتخاب شوینده دقت کنید.همچنین استفاده از دستمال زبر برای پاک کردن باعث ایجاد چروک میشود.
  • قبل از پاک کردن آرایش دست های خود را بشویید تا آلودگی را به چش های خود وارد نکنید.
آبرسانی  وکرم دور چشم

۵. آبرسانی  وکرم دور چشم را فراموش نکنید

تا جای ممکن آب بنوشید. پف چشم ها گاهی اوقات از کمبود آب در بدن است. پف را کاهش می دهد و همچنین ضایعات را از بدن دفع می کند. بنابراین هر وقت نیاز داشتید یک لیوان آب بنوشید.

اگر زیر ۲۵سال سن دارید استفاده از کرم مرطوب کننده کافی است ولی اگر در صورت آرایش زیاد چشم های چین دار شده دارید از کرم دور چشم استفاده کنید.بهتر است در انتخاب این کرم با پزشک زیبایی مشورت کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *